TENTANG ZAYED KAPOOR

Zayed Khan Abbas lahir 5 Julai 1980, adalah seorang pelakon India yang muncul di foto films.Khan 's orangtua adalah bekas pelakon foto Sanjay Khan dan interior desainer Zarine Khan. Khan adalah anak bongsu daripada empat anak. Kakak kakak adalah Simone Khan (isteri daripada Arora Ajay), Sussanne Roshan (isteri pelakon foto Hrithik Roshan), dan Farah Khan Ali (isteri daripada DJ Aqil). Khan berkaitan sebagai sepupu Bollywood lain pelakon, Fardeen Khan, yang ayahnya adalah pelakon Feroz Khan.

Khan dihadiri Welham Boys 'School, Dehradun, dan kemudian Kodaikanal International School, Kodaikanal, dengan teman masa kecil dan Esha Deol Mallaika Parekh. Zayed Khan Mallaika Parekh berkahwin pada tarikh 20 November 2005 di sebuah upacara Nikah Islam. Mereka mempunyai seorang putra, Ziddan, yang lahir pada tarikh 18 Januari 2008.

Bollywood Khan membuat debut di film passion fruit Wahai Chura liyaa berlawanan Esha Deol. Penampilannya dicalonkan untuk Zee Cine Award untuk Best Male Debut.

Sukses terbesar dalam kariernya adalah blockbuster Main Hoon Na (diarahkan oleh Farah Khan) di mana beliau memainkan setengah-saudara Shahrukh Khan dan pasangan berlawanan Amrita Rao. Filem ini dihasilkan oleh Shahrukh's Red cili Hiburan dan juga dibintangi Sushmita Sen, Suniel Shetty dan Naseeruddin Shah.

Khan kemudian membintangi sebagai polis dalam filem laga Dus bersama Sanjay Kapoor, Suniel Shetty, Shilpa Shetty dan Abhishek Bachchan. Pada tahun 2008, ia muncul di Misi Istanbul, bersama Vivek Oberoi dan Shriya Saran.
0 Responses

Post a Comment