TENTANG SHAHID KAPOOR

Shahid Kapoor lahir pada 25 Februari 1981 di Delhi, India adalah sebuah Bollywood pelakon dan penari terlatih.

Mulai dari kerjayanya dengan bekerja di video muzik dan iklan, Bollywood Kapoor membuat debutnya sebagai penari latar belakang dalam Subhash Ghai's Taal (1999). Empat tahun kemudian, ia melakukan debut sebagai memimpin dalam Vishk Ishq (2003) dan memenangi Filmfare Best Male Debut Award untuk penampilannya. Setelah selesai dengan penampilan di filem-filem terkenal seperti Fida (2004) dan Shikhar (2005), ia telah sukses komersial pertamanya dengan Sooraj R. Barjatya 's Vivah (2006), dan mengikutinya dengan Jab Kami Met (2007) dan Kaminey (2009) yang juga sukses komersial yang terbesar sejauh ini.

Kapoor dilahirkan Pankaj Kapoor pelakon dan pelakon / penari klasik Neelima Azeem pada 25 Februari 1981. Kapoor's tuanya bercerai ketika dia berusia tiga tahun. Setelah perceraian orang tuanya, ia biasanya tinggal bersama ibunya. Beliau berkongsi hubungan yang baik dengan ayahnya dan ibu tiri Supriya Pathak. Beliau belajar di Rajhans Vidyalaya, Mumbai. Kapoor juga seorang vegetarian. Dia juga mempunyai seorang adik bernama Sanah, seorang saudara laki-laki bernama Ruhaan dan seorang saudara tiri bernama Ishaan Kapoor; Ishaan bertindak dengan dia di film vaah! Life Ho Untuk AISI (2005). Kakek-nya ialah Anwar Azeem, seorang Marxist dirakam wartawan dan penulis dari Bihar.

Sementara filem Fida, Kapoor mulai berkencan Kareena Kapoor. Mereka telah berpacaran selama tiga tahun dan kemudian berasingan selama pembuatan film Jab Kami Met. Menurut dia, mereka akan tetap baik, dengan dia berkata, "Aku ingin dia [Kareena] semua kebahagiaan di dunia. Saya sangat menghormati dia. Dia seorang gadis yang luar biasa
0 Responses

Post a Comment