TENTANG HRITHIK ROSHAN



























Lahir pada 10 Januari 1974 lalu
bintang filem Rakesh Roshan (sekarang produser / sutradara) dan isteri Pinky, Hritik (alias Duggu) tumbuh di dunia perfileman, tidak benar-benar memahami kesulitan bahawa seseorang harus bertahan sampai mencapai sukses dalam industri .

Sebagai seorang anak, Hritik idola itu tak lain daripada Papa Roshan, dan bahkan saat itu ia tahu bahawa suatu hari, ia akan mengikuti jejak ayah dan mengejar karier di bidang lakonan juga. Menjadi cucu Produser J. Om Prakash, Duggu debutnya di film sebagai seorang anak ketika ia memainkan peranan dalam Nana-ji film Bhagwan Dada. Kemudian, dia juga menari untuk sebuah lagu urutan datuknya aasha (dibintangi Jeetendra).

Hritik dihadiri Sydneham College (dengan kawan lama Uday Chopra) dan memperoleh gelar Bachelor's Degree in B'Comm. Sementara Mama dan Papa Hritik Roshan ingin untuk meneruskan pendidikan pasca-sarjana di luar negeri, Duggu punya rencana lain dalam fikiran.






























Bertekad untuk membuktikan dirinya sebagai seorang pelakon, mendaftarkan diri di Duggu kishor akting Kapoor Namit kelas tanpa memberitahu orangtuanya sampai bulan kemudian. Dia ingin mencapai potensi sebelum menampilkan bakatnya untuk keluarganya, dan kemudian dunia. Ingin belajar segala sesuatu tentang sinematografi dan akting, dia bekerja bersama ayahnya selama produksi dan Koyla Karan-Arjun. Belakangan, ia bahkan membantu ayahnya selama tahap-tahap skrip Kaho Naa ... Pyaar Hai, tidak tahu bahawa papa telah memilihnya untuk peranan utama.

Ketika Rakesh Roshan mengatakan kepada putranya bahawa ia akan melakukan filem, selepas kejutan awal berita mereda, Duggu tanya ayahnya selama enam bulan untuk mempersiapkan peranan.
Hritik memperoleh keinginannya, Rakesh-ji punya superst
ar pelakon, dan pada Januari 2000, dunia mendapat idola baru.

Setelah merilis Kaho Naa ... Pyaar Hai, nama Hritik langsung punya pensil di di bahagian atas pengarah senarai "pelakon untuk menandatangani untuk filem mendatang". Tembakan besar daripada industri filem mula mendekati dia dengan skrip kiri dan kanan. Dan instant Hritik menjadi sukses dan sementara dunia di sekelilingnya, menempatkannya di dataran tinggi, pemuda ini-next-pintu sedang berusaha untuk mencari tahu apa semua hype sekitar. Bahkan di puncak kejayaannya, Duggu tegas terus kakinya menempel ke tanah.



Hritik keluarga dan teman-teman, termasuk pacar lama kemudian Sussanne Khan, yang sangat bangga dengan anak laki-laki pemalu ini bahawa mereka menonton berubah menjadi pelakon yang menakjubkan. Tak pernah mereka bermimpi bahawa persembahan pertama akan mendapat Hritik yang Filmfare terbaik tidak hanya bagi pendatang baru, tapi pelakon terbaik juga.

Tidak sampai selepas kejayaan KNPH, selepas ia kewangan stabil, yang Duggu memutuskan untuk berkahwin dengan satu cinta sejati. Pada tarikh 20 Disember 2000, Hritik berjaya mendapatkan beberapa hari libur dari kamera untuk berkahwin pada ayahnya Sussanne's Golden Palm Resort and Spa di Bangalore. Banyak hati di seluruh dunia patah hari itu, tapi tampaknya hanya perkahwinan untuk membantu meningkatkan daya tarik Hritik.

Sebagai pendatang baru, ia memeterai film dengan semua banner besar, dan meskipun tidak semua film-filmnya yang berjaya, Hritik telah tumbuh sebagai seorang pelakon dalam masing-masing. Setelah KNPH, kritikus meracau tentang kinerja di kedua Fiza dan Misi Kashmir. Dengan masing-masing daripada filem pertama, penonton keunggulan permintaan meningkat, dan dengan itu, Hritik keperluan untuk memenuhi harapan para penggemarnya. Sayangnya, beberapa dari filem-filem berikutnya Hritik menjatuhkan diri kerana buruknya alur cerita dan buruk skrip. Meskipun demikian, Duggu memberikan 200% untuk setiap peranan yang dia lakukan, dan semua persembahan, terlepas daripada keseluruhan film sukses di box office, yang suka di antara kritikus dan penggemar. Jepit ini hanya memberi Hritik alasan untuk bekerja lebih keras, untuk membuktikan diri lagi.

Beliau melakukannya dengan Koi Mil Gaya - projek kedua dengan Papa Roshan. Dalam masa ketika media menulis dia dinyahdayakan, maka duo ayah-anak melampaui batas Hindi semua pawagam dengan Bollywood pertama film Sci-Fi. Hritik kinerja sebagai mencabar mental Rohit mendapatkannya penghargaan tidak hanya dari kritikus dan penggemar, tetapi juga daripada filem persaudaraan. Seperti kata Roshan Papa pada tahun 2004 oleh Filmfare awards, kritikus yang sama bahawa dia seorang yang sekarang memberikan penghargaan.

Dengan filem terbaru Lakshya, Duggu hanya terus unggul di bakatnya. Walaupun Farhan Akhtar filem kedua tidak membawa kantor di dalam peti koleksi yang melakukan debutnya sebagai sutradara, Hritik penampilan para kritikus bercakap sekali lagi.

Pada tahun 2006, dunia menyaksikan dan menunggu sebagaimana Hritik siap untuk menyampaikan sekuel hingga 2003 sukses Koi Mil Gaya, Krrish dan juga untuk tahun 2004 sekuel blockbuster Dhoom, Dhoom 2. Dan membuktikan bahawa dirinya yang dia lakukan, sebagai pelakon pekerja keras terus melakukan waktu dan lagi. Rising lebih tinggi dan lebih tinggi seperti burung phoenix dengan setiap watak yang ia memberi hidup. Melebihi harapan setiap masa. Dengan Krrish ayah dan pasukan putra lagi menyeberangi batas-batas untuk pergi ke mana tidak ada filem Hindi telah berlaku dahulu, memberi seluloid india superhero pertama. Anak-anak dan orang dewasa sama-sama akan jatuh cinta dengan caped, pahlawan bertopeng dilakukan dengan Panache oleh Hritik, boleh dibilang satu-satunya pelakon di seluruh industri yang boleh membawa daripada peranan seperti di bahu besar sangat meyakinkan. Hritik juga menyampaikan bakat untuk peranan ganda dengan memainkan watak kedua Krrish muda dan tua ayah Rohit dengan sangat mudah. Filem kemudiannya menjadi salah satu blockbuster terbesar tahun.

Dan jika ia menyelamatkan dunia dari penjahat di Krrish, di Dhoom 2 ia membuktikan fleksibiliti dengan
memainkan layar perak yang paling tampan dan memikat pencuri. Seperti Mr A, Hritik keyakinan dan gaya mengalir, menegangkan perempuan dan laki-laki, tua dan muda dengan gaya direncanakan heists, memesona karisma dan tubuh seksi terpahat untuk kesempurnaan! Kandungan dunia menonton filem-berdengung dengan suara bulat pendapat - bahawa Dhoom 2 adalah hebat kerana Hrithik Roshan yang fantastis. Hritik kesan pada penonton filem seperti ubat memabukkan, membuat kita kembali lagi dan lagi untuk menikmati sekali lagi buru-buru! Meskipun terlambat rilis pada tahun, Dhoom 2 juga menjadi hit terbesar tahun. Dengan Krrish dan Dhoom 2 smashing nota box office turun, Hritik sekali lagi diterima dirinya kritis dan popular pujian dan penghargaan dari seluruh penjuru dunia. Hari ini ia telah kembali menegaskan posisinya sebagai salah satu pelakon penghasilan tertinggi di industri. Dia adalah tanpa diragukan lagi salah satu yang paling layak.





















Dari satu drastik peranan yang berbeza dengan yang lainnya, projek terbaru Hritik akan melihat Dia dalam peranan seorang maharaja ketika sepotong sejarah dihidupkan dalam tempoh Ashutosh Gowariker drama Jodha Akbar।

Kami menunggu filem penuh keyakinan bahawa Hritik akan memberikan sebanyak otentisitas kepada watak bersejarah pertama ia harus begitu banyak peranan dalam kerjaya pendek.
0 Responses

Post a Comment