TENTANG AMISHA PATEL























Amisha Patel adalah salah satu aktris terbaik di bollywood hari ini.
Dia memuat bollywood oleh badai pada tahun 2000 dengan prestasi riuh bergelembung Rakesh Roshan's "Kaho Naa ... Pyaar Hai".

Amisha lahir pada 9 Jun 1976 di Mumbai untuk Amit Patel dan Asha Patel isterinya. Menariknya nama Amisha Patel adalah campuran daripada tiga huruf pertama dari nama ayahnya Amit dan tiga huruf terakhir dari nama ibunya Asha. Amisha juga merupakan cucu dari Allahyarham Rajni Patel, peguam terkenal yang berubah menjadi pemimpin politik. Amisha memiliki saudara bernama Ashmit Patel, seorang pelakon bollywood menjanjikan.

Amisha Patel mula belajar Bharatanatyam, sebuah bentuk tari klasik India, pada usia lima tahun. Amisha menyelesaikan SMA-nya daripada Cathedral dan John Connon High School di Mumbai, dan dia berkhidmat sebagai kepala gadis di kelas selama tahun akademik 1992-1993. Dia kemudian terbang ke Amerika Syarikat untuk lulus dalam ekonomi dengan pingat emas daripada Tufts University in Medford, Massachusetts. Setelah lulus, Amisha Patel memuat pekerjaan bersama Morgan Stanley. Pada saat yang sama ia terjun ke model muncul di beberapa kempen komersial. Amisha Patel juga model bagi India terkenal jenama seperti Bajaj Sevashram, Fair & Lovely, Cadburys Jai Lime, Fem, Lux dan banyak lagi.

Amisha Patel akan kembali semula ke tanah airnya Mumbai dan cepat bergabung Satyadev Dubey kumpulan teater, di mana dia berpartisipasi dalam beberapa tahap mereka bermain. Kemudian Amisha punya kesempatan bertemu dengan Rakesh Roshan, para pembuat filem acebollywood di salah satu pihak keluarga. La tidak tahu kemudian bahawa pertemuan ini benar-benar akan menukar arah tujuan hidupnya. Amisha bahkan tidak membayangkan itu bahawa ia akan akan menjadi salah satu bintang terbesar inbollywood pada tahun-tahun mendatang.
Amisha Patel akhirnya membuat debutnya dengan Rakesh Roshan's "Kaho Naa ... Pyaar Hai" pada tahun 2000. Filem ini juga berfungsi sebagai wahana untuk melancarkan Hrithik Roshan. Hindi film menjadi salah satu muzik terbesar blockbuster hits pada tahun 2000 dan Amisha Patel menjadi superstar dalam semalam. Penampilannya telah dipuji secara kritis dan membawanya berbagai penghargaan.

Foto kedua filem "Gadar: Ek Prem Katha" (2001) dibintangi Sunny Deol juga menjadi hit terlaris blockbuster terbesar yang berlebihan Rs.970 juta di India sendirian. Amisha memberikan performa yang menakjubkan sebagai seorang gadis Muslim jatuh untuk anak laki-laki Hindu terhadap latar belakang daripada Indo-Pak rusuhan tahun 1947. Nya bakat dramatik telah memenangi anugerah, kehormatan dan penghargaan termasuk Filmfare Special Performance Award.

Amisha Patel sejak tampil dalam beberapa filem terkenal termasuk "Humraaz" (2002) dibintangi Akshaye Khanna dan Bobby Deol, "parwana" (2003) dibintangi Ajay Devgan, "The Rising: Ballad of Mangal Pandey" (2005) dibintangi Aamir Khan, " Vaada "(2005) dibintangi Arjun Rampal Vikram Bhatt's" Ankahee "(2006)," Bhool Bhulaiyaa "(2007) dibintangi Akshay Kumar dan banyak lagi filem.

Amisha Patel juga senang para penonton di selatan dengan persembahan mendesis in Telugu film seperti "Badri" dibintangi Pavan Kalyan, "naani" (2004) dibintangi oleh Mahesh Babu dan "Narasimhudu" (2005) yang dibintangi Ntr Jr. Foto actress panas ini juga bertindak dalam beberapa tamil film "Vilai Enna Azhagae" (2000) dan "Pudhiya Geethai" (2003).

Amisha Patel saat ini berpacaran Kanav Puri, seorang industrialis berpusat di London. Sebelumnya dia telah mempunyai hubungan romantis dengan bollywood sutradara, Vikram Bhatt, yang dilaporkan berdiri oleh tebal dan tipis selama krisis peribadinya di depan rumah.

Amisha Patel dengan sukses beruntun dalam bollywood terus di skrin mempesonakan memikat dan menghibur jutaan fans dengan bakat akting luar biasa.
0 Responses

Post a Comment